Un studiu interesant despre folosirea retelelor sociale

Un studiu interesant despre folosirea retelelor sociale

De curand a fost publicat un studiu de piata despre cum ajuta social media companiile ca sa se promoveze. Studiu ‘‘Social media si mediul de afaceri”, realizat de Ernst & Young Romania in luna noiembrie 2015, poate orienta activitatea departamentelor de marketing si relatii publice catre retelele sociale. De la an la an, creste numarul companiilor care inteleg utilitatea folosirii acestor canale in procesele de vanzare, pentru fidelizarea clientilor sau recrutare. Conform studiului, realizat pe baza raspunsurilor a 270 de reprezentanti ai companiilor din 12 industrii din Romania:

poza_EY_social_media

* 91% dintre respondenti declara ca utilizarea retelelor sociale le oferă un avantaj competitiv fata de companiile care nu folosesc retele sociale. In topul ariilor de utilizare raman marketing-ul, vanzarea si recrutarea.

* Companiile cu cifra de afaceri intre 50-100 milioane euro semnaleaza cea mai mare eficienta in generarea de oportunitati de vanzare. O eficienta ridicata in vanzari este semnalata si in zona companiilor mici, cu cifra de afaceri sub 10 milioane de euro, pentru care canalele sociale sunt cea ma ieficienta metoda de atragere de potentiali clienti.

* 53% dintre respondenti vorbesc despre generarea de oportunitati de vanzare si 37% dintre respondenti afirma ca utilizarea mediilor sociale au produs o crestere efectiva in venituri, +3% fata de 2014.

* Primele trei industrii care semnaleaza cresterea vanzarilor prin intermediul retelelor sociale sunt turismul (100%), industria alimentara(60%) si comertul cu ridicata (50% dintre respondenti).

* Retelele sociale sunt percepute de toate companiile, indiferent de dimensiune, ca un mediu alternativ pentru cresterea notorietatii si expuneri in piata. Companiile mici apreciaza mai mult impactul in cresterea vanzarilor, semnaland ca retelele sociale sunt mai eficiente decat alte canale traditionale de marketing. Cu cat companiile sunt mai mari, aprecierea impactului mediilor sociale in formarea brandului de bun angajator este mai puternica

* 59% dintre respondenti declara ca influenteaza prospectarea si identificarea oportunitatilor de vanzare prin intermediul retelelor sociale, 41% declara ca pot precalifica oportunitatile prin colectarea de informatii state.

* 64% dintre respondenti sunt in acord cu afirmatia ca generarea de oportunitati de vanzare in cadrul retelelor sociale este eficienta, iar 30% sunt indecisi referitor la acest lucru. Valori semnificativ mai mici se inregistreaza pentru cei care sunt in dezacord cu faptul ca generarea de oportunitati de vanzare este eficienta in cadrul retelelor sociale.

Vezi serviciile oferite de Concord Communication pentru promovare prin social media si solicita oferta: office@concordcom.ro

https://www.concordcom.ro/Servicii/Relatii-publice/Campanii-Social-Media/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.