Creativitatea in Business -Noul concept antreprenorial
Editia a doua a evenimentului “Creativitatea in Business. Creativitate. Inovare. Pasiune-Noul concept antreprenorial” a reunit antreprenori preocupati de dezvoltarea propriilor afaceri, dorinici sa afle cum au procedat si altii asemeni lor pentru a reusi in business, ce obstacole au intampinat si cum le-au depasit. Speakerii invitati au impartasit audientei din experienta lor, au povestit cat de creativi sau inovativi au fost sau cum determina angajatii sa fie mai creativi. Si pentru ca orice antreprenor are nevoie de finantare, la eveniment au fost prezenti si doi specialisti care au prezentat programele guvernamentale de finantare pentru IMM si programele care vor urma sa fie finantate prin fonduri europene in perioada urmatoare.
Laurentiu Banescu, co-fondatorul brandului independent „Zaganu”, 100% romanesc, a vorbit la „Creativitatea in Business-Noul concept antreprenorial” despre cat de creativ sau nebun trebuie sa fii pentru a te ambitiona sa te faci remarcat pe o piata consolidata si competitiva precum cea a berii din Romania, unde putini dintre noi ar crede ca mai e ceva de inventat.”Stiam ca exista oameni care vor o experienta diferita, unica atunci cand ies in oras, vor ceva ce nu se gaseste, ce nu e disponibil oriunde, oricand…un mic secret ascuns”, a spus Laurentiu.
„ONE CLICK. ONE DRINK. MORE FRIENDS”, spune Adrian Brezulianu. Participantii au avut ocazia de a-l cunoaste pe Adrian Brezulianu, co-fondatorul „Ein Drink”, care a prezentat o aplicatie sociala extrem de inovativa. „EinDrink” este o platforma care promoveaza interactiunea si provoaca utilizatorul sa revina din virtual inapoi in zona reala. Au fost prezentate primele halbe Ein Drink.
Elena Marineci, co-fondator „Starfish”, speaker in cadrul evenimentului, a vorbit despre faptul ca nu există om care să nu fie creativ, există om care a uitat să se joace. “Atunci când desenează, modelează sau construiesc, copiii sunt mândri de creațiile lor. Prin contrast, adulții au tendința să se rușineze atunci când creează ceva nou. De cele mai multe ori, această rușine vine din faptul că ne e frică de ceea ce vor zice ceilalți despre produsul creativității noastre, și în consecință, despre noi. De aceea, creativitatea are nevoie de un mediu bazat pe încredere pentru a putea înflori. Jocul (definit simplu ca fiind “explorarea posibilului”) are această putere de a crește sentimentul de afiliere, familiaritate și empatie față de ceilalți și de a cataliza un sentiment de încredere între oameni”, spune Elena. Am aplicat si noi practic cate ceva, din ce ne-a povestit Elena Marineci, am desenat persoana de langa noi asa cum o vedem si ne pricepem si nu s-a suparat nimeni.
“Dincolo de ideea creativa si inovativa de a face un radio dedicat copiilor, a fost pasiunea. Dintotdeauna am fost pasionata de cresterea, educatia si protejarea copiilor si acest fapt a stat la baza crearii „Itsy Bitsy FM”, ca un mediu sanatos pentru copii, un mediu in care ei sa-si petreaca timpul liber jucandu-se si invatand. Astfel “Itsy Bitsy FM” a devenit cel mai tare loc de joaca pentru copii si un real ajutor pentru parinti. Noi ca societate avem nevoie sa crestem copii creativi, pasionati si cu spirit antreprenorial. In cativa ani de zile multe meserii vor disparea pentru ca vor fi facute de roboti, iar alte meserii noi vor aparea. Societatea se schimba intr-un ritm accelerat si e nevoie sa tinem pasul cu aceste schimbari. De asta, sunt interesata sa construiesc impreuna cu alti antreprenori, proiecte dedicate atat copiilor, cat si parintilor acestora, proiecte care sa le dezvolte copiilor creativitatea, inteligenta emotionala, spiritul antreprenorial, astfel incat ei sa descopere ce ii pasioneaza si sa-si implineasca potentialul. Aceste proiecte pot fi derulate la “Radio Itsy Bitsy”, in mediul virtual, ca materii optionale sau obligatorii in scoli. Cred ca punand la un loc pasiune, creativitate si spirit antreprenorial, oamenii pot face multe lucruri cu sens, de impact major pentru societate”, spune Nadia Tataru – fondator “Radio Itsy Bitsy”.
Tot in zona creativitatii antreprenoriale pentru copii, am avut ocazia sa il avem pe Dan Popa, inventator. Cum iti dai seama ca esti inventator? Simplu, observi ca prototipurile pe care le realizezi se bucura de succes. Unde testezi? Cu familia, prietenii, iar in cazul lui Dan, cu propriul copil. In urma cu un an, pe masura ce construia ustensile pentru joaca si educatie pentru fiica lui, Dan a inventat „Statia de Joaca”. In curand urmeaza obtinerea brevetului si desigur, totul s-a tradus printr-un Start-Up creativ care vorbeste pe limba copiilor. Si pentru ca joaca este un limbaj universal, „Statia de joaca” va ajunge in curand in Germania si Austria. Ii uram mult succes!
Si pentru ca Dan Popa nu este doar inventator, este si un antreprenor creativ, (pe langa faptul ca la baza este medic) a reusit , printr-o alta pasiune a sa, percutia,sa energizeze participantii la evenimentul „Creativitatea in Business-Noul concept antreprenorial”. Am cantat asadar la tobe africane si am constat ca ne pricepem!Si pentru ca orice idee creativa are nevoie de finantare, am invitat pe Camelia Luciana Sandu, reprezentant al Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri, Consilier in cadrul OTIMMC Ploiesti si Coordonator al Programului de microindustrializare. Ea ne-a vorbit despre Programul national multianual de microindustrializare a Romaniei, un program cu un buget alocat de, atentie, 13,5 milioane de euro si despre programul international de dezvoltare antreprenoriala EMPRETEC, sustinut cu profesionalism de Asociatia pentru Antreprenoriat Romania, co-organizatorul evenimentului.
Mult succes Polina!
PENTRU INSPIRATIE! Participantii la „Creativitatea in Business-Noul concept antreprenorial” au primit din partea partenerului nostru, editura BMI Publishing, gratuit, cartea „Sa-l intelegem pe Michael Porter – Ghid esential despre concurenta si strategie” scrisa de Joan Magretta. In plus, au putut achizitiona si alte carti publicate de aceeasi editura, de la standul evenimentului.
Cam asta a fost la cea de a doua editie a evenimentului “Creativitatea in Business. Creativitate. Inovare. Pasiune-Noul concept antreprenorial”, din 12 octombrie 2016. Daca nu ati putut ajunge, va invitam la editia a III-a, 2017.
Organizatori: Agentia de PR Concord Communication, Asociatia pentru Antreprenoriat Romania si Catalin Ionescu & Asociatii
www.concordcom.ro